10.35

Nu har jag bäddat, diskat, duschat och klätt på mig. Dottern var in till apoteket och hämtade ut lite medicin till mig. Bäst att ladda upp medan det är gratis. I morgon börjar en ny omgång på högkostnadskortet, så då blir det dyrt. Nu har dotra åkt in till sta´n och jag slöar. Ska gå igenom vad som är slut, i skafferi och kyl. Blir storhandling i morgon. Är så skönt att ha allting hemma och bara behöva köpa mjölk varannan dag. Äldste sonen sa något om att han kunde ordna lite älg- och vildsvinskött. Har bara ätit vildsvin en gång och kommer inte ihåg hur det smakade. Som en uppretad tamgris?? Ser Obelix framför mig med en stor vildsvinsstek. Ser väldigt gott ut. Ja, ja vi får se vad som händer. Han har varit hit med kantareller, äppelmos och strömming. Kanske blir lite kött också. I dag blir det nog inget matlagande. Dottern visste inte när hon kom hem, så det är ingen idé att ta fram något ur frysen. Blir väl pizza antagligen.
LM har ringt ett par gånger men jag är inte på humör i dag. Värken i rygg och höfter vill inte ge sig. När jag har så här ont är det bäst att hålla sig undan. Jag är lite småretlig.
Nu skall jag i alla fall torka håret och sen göra ett försök att ta BRA bilder på valparna, som vi skall lägga ut på Blocket. Inte det lättaste. Är ju ingen risk att dom sitter still och poserar. Det kommer nog att ta en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0