22.30



Nu är det kväll. Valparna sover efter att ha fått både valpmat och välling. Får köpa välling i morgon. Tog det sista som stordottern lämnade kvar. I morgon bitti blir det gröt. Mamma Mimmi är inte så där väldigt intresserad av att dia dom. Dom bits nog rätt bra med sina sylar till tänder. Babben är en riktig varg. Ylar riktigt högt, precis som Vita. Kan det vara nå´t utmärkande för papillon. Nå´n som vet. Att en vavva ylar har jag aldrig hört talas om. Dom kan ju knappt skälla och än mindre morra. Rambo låter skitlöjlig när han försöker vara farlig och hotfull. Just nu är han väldigt avis på puppisarna. Leker man med dom, kommer han med sin gamla strumpa och vill kampa. Fånpelle. Men jag har läst nå´nstans att vavvor aldrig blir vuxna. Leker även när dom blir riktigt gamla. Och gamla kan dom bli. I alla fall över femton - arton år. Så han får jag dras med länge. Han får flytta in på hemmet med mig. Så mysigt. Nu börjar det bli dags för sängen för mig också. Sömntabletterna börjar göra sig påminda. Skit också. I morgon skall jag upp relativt tidigt och ringa VC och beställa tid till dotterns knän, Ja naturligtvis får dottern följa med. Hur skulle det annars se ut. Om jag bara skickade knäna. Sova, sova, mem först kaffe och smörgås + röka. God Natt alla, ses i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0