Avmaskning och kloklippning

Alla valpar har fått Axilur i dag. Inte så gott. Klippt klorna på dom för första gången. Börjar tidigt för att vänja dom vid att klorna kommer att klippas med jämna mellanrum. Stora sonen på väg. Skall låna min cykel. Cyklar med Zacke och Lennart. Bra motion för alla tre.
I går var L upp en sväng på förmiddagen. Hennes son var på Af så även han kom upp en stund. Skall försöka ta mig upp till dom och plocka lite plommon. Gott med plommonmarmelad. Städa blir det väl senare, när alla stora hundar har åkt hem. Är liksom ingen idé innan. Bägge fäller drösvis.
Lite handla blir det också. Skall i alla fall ner till Konsum med en läskig grej jag hittade i kaffepaketet. Ser ut som en bit av ett bandage eller plåster. Riktigt äckligt. Middag i dag, spagetti och köttfärssås. Tror jag. Nu skall jag i alla fall köra i gång perkulatorn för en omgång kaffe till. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0