Fortfarande söndag

Jaha, det var den timmen. Jag sov till halv nio när telefonen ringde. Brodern norrifrån som undrade om jag ville ha ett kort från min halvbrors begravning. Jag vill definitivt inte ha några kort från begravningar. Inte bara för att jag knappt kände min halvbror. Jag kommer ihåg folk ändå. Utan bilder på när dom ligger i en kista. Inget fel om man vill ha det, men jag vill det absolut inte.
Har bäddat, klätt mig, varit ute med hundarna, diskat och plockat lite. Det samma som jag gör varenda jäkla dag. Hur tråkigt är inte det. Varför gör man inget spännande och intressant?? Som hon, Anna Anka, på svenska hollywoodfruar. Är hon släkt med Kajsa Anka????? Har aldrig upplevt en så fruktansvärt osympatisk människa. Kunde inte se nå´nting positivt hos henne. Men det har blivit mycket skriverier, och det kanske var det, som var meningen. Hånar sin mans fans och tror att barnflickan är avundsjuk på henne, på grund av ett horoskop. Vem sjutton kan vara avundsjuk på ett benrangel, som ser sjuk ut och sitter ensam på ett hotellrum och äter brosk. Hu, vilken otäck människa. Nu fick hon till och med mig att skriva flera rader och tycka till. Varför bryr man sig?? Finns väl annat i världen att bli förbannad och irriterad över. Nog om henne.
Har en fruktansvärd huvudvärk i dag. Vaknade med det i morse och har det fortfarande. Jäkligt irriterande när det nte ger sig. Man blir lite småretlig och tirriterad, som min äldste son sa när han var liten. Han ringde just och undrade vad vi gjorde. Skit i det du. Nej, det är väl snällt att barnen ringer och hör hur det är. Men dom kan ju börja samtalen med nå´nting annat än, "Hej, vad gör du". Vad sjutton tror dom jag gör. Ibland brukar jag lyfta telefonluren och svara med "äter" eller "kollar på TV" beroende på vad jag sysslar med just då. På tal om onyttigt vetande.
Nu blev det en massa svammel om skit. Får sluta skriva och göra nå´t vettigt. Valparna skall ha mat och komma ut ur låddan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0