Fredag kväll

Kvällen segar på. Har nyss varit på kissrunda. Ja inte jag alltså. Hundarna. Men jag följer med. Har ooont. Gå ner för trappen är inga problem. Uppför är värre. Måste ner på marken.
Valparna har fått kvällsvälling och varit ute på golvet och busat. Bäddade rent i valphagen med tidningar att kissa på i halva. Duktiga och går dit faktiskt. För det mesta. Sköter toalettbestyren själva nu. Men Rambo vill fortfarande hjälpa dom. Mimmi också ibland. Både hon och Rambo leker med dom, men ibland tycker man det går lite vilt till.
Har inte gjort allt för mycket i dag. Förvällt brysselkålen och lagt i frysen. Gjort i ordning kantarellerna, som också skall i frysen. Diskat och plockat lite. Blev ingen dammsugning och inga torkade golv. Får bli morgondagens sysslor. Kanske. L ringde så det blev lite blarr. Hon lät inget vidare. Förkylning på gång? Hon hade i alla fall inte märkt någon knorr.
Äldsta dottern ringde. Sjukvården i Sverige börjar man undra över mer och mer. Hennes sambo var inne för operation i ryggen. Kirurgen kunde inte ta i hand och hälsa, för han var så förkyld. Men skära upp ryggen på patienten kunde han. Märkligt. Hur ryggen såg ut och hur operationen gått, fick dottern och sambon reda på av sin granne, vars syster var sjuksköterska och hade varit med under op. Jaha?? Tystnadsplikt?? Innebär vadå?? Att man får prata om sina patienter om man har en syster som bor granne med denne. Märkligt.
Yngste sonen ringde också. Får ta en antibiotikakur till. Mår bra så länge han tar medicinen. Sen kommer problemen tillbaks. Äldste sonen ringde om ett våffelrecept. Jobbar i restaurangkök. Fast min lärare på hushållsskolan sa alltid att, recept var bara onödigt att ha i minnet. Allt fanns nedskrivet. Finns så mycket annat som är viktigare att komma ihåg. Jag kan fortfarande inte baka sockerkaka utan recept. Inte grädda våfflor heller för den delen. Men nu ska jag ta lite kaffe och en rök. Det kan jag utan recept.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0