Inte min dag i dag

Definitivt inte alls. Datorn segar, går i baklås och stänger av sig. Jag segar, går i baklås och stänger av mig. Skulle göra så mycket i dag tänkte jag. Baka bland annat. I stället är det fem minuters jobb, sätta sig ner, fem minuter till och sätta sig ner. Visst är det mycket jag kan göra sittande, men jag kan inte sitta för länge heller. Jäkla gnäll och pip. Har skalat potatis, diskat, varit ute med hundarna och slängt in en kyckling i ugnen. Skall snart ge stora och små hundar mat och sen gå ut med dom stora. Dom små får kissa på golvet. Det gör dom ca 20 ggr om dagen.
Vita ligger borta vid balkongdörren och tjurar. Mimmi och Rambo nedanför mina fötter och tjurar. Väntar på sin "mamma". Valparna sover än så länge och katterna skriker. Är så synd om dom. Köpte Euroshoppers torrfoder till dom och det duger inte. Så just nu svälter dom. Får se vem som är envisast. Dom eller jag.
Får se om jag orkar slänga ihop en bulldeg. Tar ju ingen tid egentligen. Bara man börjar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0