Klockan är två

Valparna har fått mat, dottern är på vårdcentralen och jag varvar datorn med kisstorkning. Att så små djur kan kissa så mycket. Mellan varven måste man passa dom så dom inte ger sig på sladdar eller går i kattlådan. Har läst att det finns dom som lär små hundar att gå på lådan. Hur korkat som helst. Dom är ju hundar. Rambo hade visst gått på lådan om nätterna när han var liten. Hans uppfödare lärde dom som valpar att gå på lådan. Säkert bekvämt om man inte vill gå ut med dom, men lådor är för katter. Storleken på hund har ingen betydelse. Ingen skulle väl ens komma på tanken att lära en schäfervalp eller en grand danoisvalp att gå på låda. Vet inte varför folk inte tänker på vavvor som hundar.
Har gjort allting klart för middagen. Stekt fläsk med potatis och löksås. Länge sen jag lagade det. Om läkarbesöket går fort hämtar dottern mig så vi hinner på banken innan dom stänger. Annars får jag ta det i morgon. Måste skaffa ett nytt uttagskort. Det gamla funkar inte längre. Har varit så smidigt att föra över pengarna till dotterns konto men det går ju inte fortsätta med det hur länge som helst. Blir lite bökigt när jag flyttar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0