Kvart över 11

är klockan. Valparna har fått mat. "Stora" hundarna har varit ute och också fått mat. Utom Vita. Hon vägra äta eller vistas i köket när valparna är där. Hugger efter dom om dom kommer för nära. Gamla tanten gillar inte bebisar. Hon vill ha lugn och ro.
Läste i gårdagens OT om att föräldrar till elever i en klass i Mönsterås, höll sina barn hemma på grund av en stökig elev. Vad är det för folk? Vad hade dom tänkt att skolan skulle göra? Skicka barnet på straffkoloni eller dumpa honom/henne i en annan klass? Ställ upp och hjälp till för sjutton. Barnet mår tydligen inte bra och skolan har ju försökt med olika åtgärder. Visst kan skolan vara lite bakom ibland och ha skygglappar på. Men här har dom ju i alla fall försökt och försöker. Tur jag inte har barn i skolan i dag.
I morgon kommer barnbarnet N från skogen, läs Kristdala, hennes mamma med sambo, storasyster J och lillebror L. Skall till badhuset tydligen. Oskarshamn eller Mönsterås.
Nu håller jag på att bli galen. Har fem valpar som sliter i mina tofflor och biter mig i fötterna. DET GÖR OOONT. Får nog sluta och förpassa mig till högre höjder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0