Ny vecka

Jaha, så var det måndag igen. Var så trött i går så jag orkade inte ens dosera min medicin eller ladda perkulatorn. Gick upp klockan sex och gjorde det. Men vaknade inte helt förrän vid niotiden.
Gick ju bra igår men man är ju inte van med allt folk. Tur att jag alltiid förbereder middagen. Skulle inte funka annars. Minestronesoppa och vitlöksbröd gick ner. Vid tretiden blev det smörgåstårta. Gick också ner. Tog slut när äldste sonen dök upp. Han skulle köra till Jönköping. Klockan fem gav sig allihop iväg och då gick luften ur mig totalt.
Var inte särskilt stimmigt och inget bråk mellan barnen men allt pratande är man inte van vid. Allt "mormor", "mormor". Nu ska jag i alla fall klä mig och bädda. Städa lite. Men först kaffe och röka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0