11.29 tisdag

Äldste sonen dök upp med huliganhundarna. Så nu är jag hundvakt ett par dagar igen. Har gått här och plockat och grejat. Dottern har åkt till Karlsson. Skulle köpa en mus till nya datorn. Jag fick hem min nya "dong" igår från 3. Behöver ju en varsin anslutning eftersom vi har en varsin dator. Skall börja med middagen så småningom. Inte för att jag vet vad jag ska laga till. Men det löser sig väl så småningom. Enligt vädret i går skulle det bli sol här i dag. Men än så länge "lyser" den med sin frånvaro. Vårvärme i alla fall och det är ju huvudsaken. Har försökt få tag på yngsta sonen, men det verkar som han är puts väck. Har papper från Fk som han skulle ha. Går ju inte åka på vinst och förlust när jag inte vet hur han jobbar. Deklarerade förra veckan. Eller rättare sagt, yngsta dottern deklarerade. Första året som jag inte gjort det själv. Men nu är ju allting så mycket enklare när man kan skicka in över nätet eller telefonen. Har ju inga avdrag direkt. Dottern och jag hade nästan samma inkomst förra året, men hon fick tillbaks nästan fyra gånger så mycket som mig. Orättvist.
Nu blir det en kopp kaffe till innan hundrastning och matlagning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0