Annandag påsk 5 april

Sista dagen på påsken. Sov länge i dag. Vaknade av telefonen klockan sju. Det ringde och ringde och ringde. Var inte till mig i alla fall. Dottern blev inringd på jobb, så det blev lite brandkårsutryckning. Själv tog jag det lilla lugna. Igång med perkulatorn, plockade fram frukost och tog min medicin + värktabletter. Nu har hundarna varit ute, sängen är bäddad, jag är påklädd och inne på min tredje kopp kaffe.
Gårdagen gick mest åt till städning. Sonen och lilla fröken pratkvarn tog hundarna med sig till Kalmar. Skulle visst hälsa på Nenne, enligt fröken Blarr. Helt otroligt vad hon pratar det barnet. Påskafton åkte hon inlines, var ute med sin far och hundarna, målade påskteckningar och satte mig på att spela plockepinn. Det måste hända saker hela tiden, annars blir det såå tråkigt och plockepinn är såå roligt.
I dag händer det nog inte så mycket. Hade tänkt få skjuts bort till loppisen, men det sket sig alltså. Tror i alla fall att det är öppet i dag. Det är ju "söndag".
Denna händelselösa söndag/måndag blev riktigt trevlig. Lillebror kom upp och hälsade på och hade dottern med sig. Verkligen inte i går vi träffades. Kaffe och prat. Rambo överlycklig för att han fick besök. Nu börjar det faktiskt bli dags att åka en runda till Nybro och Kalmar. Det är ju inte som en jordenruntresa precis. Klarar jag att sitta i bilen upp till Jönköping skall det väl funka med Nybro också. Det var  alla fall jätteroligt att dom kom hit. Fick reda på att brorsonen har tjej i Högsby, så det kan kanske bli ett besök till faster Mi från honom också.
Nu väntar jag in dottern. Bara hon kommer från jobbet blir det hämtpizza till middag. Men nu skall småskitarna ut på kissrunda. Återkommer nog senare.

Kommentarer
Postat av: Martina

Jag får informera min bror om att du förväntar dig ett besök :P

2010-04-06 @ 14:06:51
URL: http://martiiny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0