Lördag morgon 10 april



Morgonen har flutit på som vanligt med medicin, kaffe och färska frallebullar. Hundarna har varit ute på kissrunda och ligger och sover igen. Svea "min osynliga katt", sitter och väntar på mat. Bli mat eller få mat. Katter har en viss förkärlek för att hitta dumma ställen att sitta eller ligga på. Men stekpannan??? Inte den stekpanna jag använder nu.
I dag blir det väl som vanligt, inget särskilt. Kanske loppis. Om jag orkar. Känner mig seg och har väldigt ont i dag. Värktabletterna har väl inte satt in än. Tar ju en stund.
Regnar ute. Naturligtvis. Inne kan det ju inte regna. Den lilla snö som finns kvar försvinner förhoppningsvis i dag.
Var en sväng in till Högsby i går och kollade efter vitsippor på hemvägen. Men så långt hat tydligen inte våren kommit. Snödroppar och krokus har kommit upp i landen utanför. Påskliljor och tulpaner är på gång. Det går snabbt mot sommaren. Nu går det snabbt ut i köket för en kopp kaffe till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0