Svärmors tunga



Min Sanseviéria är på gång att börja blomma. Länge sedan den gjorde det, så uppenbarligen har jag gjort nå´nting rätt med skötseln. Har ingen aning om hur den skall skötas. Vattnar alla mina blommor ibland och glömmer bort dom ännu oftare. Vill minnas att blomman på svärmorstungan doftar på kvällen och väldigt starkt. Får se om jag minns rätt. Solen skiner och det är ganska skönt väder ute. Ingen åskvärme men lagom.
Har varit ute med hundarna och hämtat upp frallebullarna som låg i brevlådan. Så gott med färska frallor på morgonen. Kom ur sängen vid sextiden, men är ganska seg i dag. Har i alla fall skött om det vanliga morgonstöket. Kanske blr en loppissväng i dag om inte dottern blir inringd på jobb. Nu = mer kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0