Vintern tillbaks

Vaknade klockan fem i morse och det var alldeles vitt ute. Fy sjutton. Visserligen gillar jag inte när det är för varmt, men jag vill absolut inte ha snön tillbaks.
Rastningen av mig gick som på räls igår. Bilen full med skräp in till Högsby och full med mat när vi åkte hem. Nu behöver jag inte handla mat på en månad. Ja mjölk naturligtvis. Nu har perkulatorn brummat färdigt så jag gör ett litet snabbstopp för att fylla på en kaffekopp och få något att äta till medicinen. Så jag återkommer.
Så, nu är jag tillbaks. Medicin, kaffe och rostat bröd intaget. Nu är det bara hundrastning kvar. Men än så länge sover dom små liven. Har väl haft en jobbig natt. Åtminstone Zacke. Kattlådan stod mitt på hallgolvet, så han har haft kalas i natt. Förstår inte varför hundar skall in i kattlådan och vräka i sig. Visst, man behöver ju inte rensa. Men hur äckligt är det inte?? I dag blir det inget särskilt. Tror jag skall baka lite sockerkaka och muffins. Har mängder med ägg och mer blir det. Steka strömming till middag. Det var ett tag sen. Och så blir det väl det vanliga plocket. Kanske får ta fram vinterkängorna igen om vintern kommer tillbaks. Nu skall jag i alla fall klä på mig och ta ut hundarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0