Å, här är det fortfarande tisdag

Hundarna håller på att göra mg heltokig. Kan inte gå från hallen till köket utan att alla ska trava efter. Ibland är det fruktansvärt irriterande. Tog in dom stora till mig för att dom skulle slippa vara ensamma. Inte för att hundar har något riktigt tidsbegrepp, men jag tycker synd om dom. Vädret har väl inte heller varit "ligga på balkongen".
Har fått lite nyheter, som jag tyvärr inte får avslöja än. Kanske i slutet på veckan. Däremot fick jag något väldigt trevligt i brevlådan i dag. Ett kuvert från E-on. Brukar betyda att man skall ut med pengar. Men icke. Läste flera gånger för jag trodde det var något dolt någonstans. Längst ner står det att "utbetalningskort skickas separat". Jag har alltså betalt 1584 kr för mycket, som nu skall betalas tillbaka till mig. Märkligt. Och dessutom undrar jag hur mycket E-on tjänat in på räntan på dom pengarna. Dessutom är det väl inte bara jag, som ligger ute med pengar för el, som man kanske gör av med. Helt sanslöst egentligen. Betalar man dessutom för sent, får man betala mer än ursprungliga fakturan. På el som man inte använt än. Är lika dumt som om jag skulle gå till Konsum och betala för mat, som jag kanske köper.
Nu skall jag, ta sista koppen kaffe för dagen, släppa in huliganerna och inte kolla på TV.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0