å månda´n rullar på

Har inte gjort så värst många knop i dag. Fast det är grått och regningt är det kladdigt varmt inomhus. Rörpularen kom och ville låna nyckeln till äldste sonens lägenhet. Vattenläcka av något slag hos grannen under. Har inte varit så många vattenläckor sen en hyresgästs pappa blev anställd som plåtslagare/rörmokare. La om balkongtaket och "fixade" badrummet i lägenheten mitt emot. Bara för att hyresvärden skulle spara några kronor. Det kommer antagligen att kosta mer än det smakade. Nästa gång hyresvärden kommer ner, har jag förvarnat om att det är mitt badrum som står på tur. Om jag inte har flyttat innan dess, förstås.
Jo, men i alla fall, så kom han ju och knackade på hos mig. Fyra hundar som skulle varna varandra. Skällde som vettvillingar allihop och så ska man öppna dörren och hålla koll. Mota bort dom stora och försöka få tag på två små råttor som far runt som skogstokiga. Jag pratar alltid med folk, som knackar på här, genom en liten springa i dörren. Samtidigt som vi får skrika till varandra för att överrösta hundarna. Inte roligt alls. Folk måste tro att jag är helt galen. Kanske därför det inte kommer så många hit. Inga jehovas, inga ungar som säljer kakor. Inga påskkärringar och inga utlänningar som säljer teckningar. Allt det mister jag på grund av mina galna hundar. Nu har det i alla fall blivit lugnt. Jag skall ta fram dammsugaren en snabbis och se´n börja med maten. Återkommer nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0