Måndag morgon

Eller förmiddag. Sov till klockan nio i morse, med en kissepaus klockan fyra. Får nog dra ner på medicinen som min doktor ville att jag skulle komma upp till fem om dagen. Nu tar jag tre och det är nog en för mycket.
I dag blir det nog inte så mycket gjort. Regnar ute, så det blir lite bråk när hundarna skall ut. Ingen av dom är speciellt förtjusta i det blöta. Om det inte är att hoppa i sjön. Då är Zacke och Lennart först. Rambo och Vita står över sån´t, ända sedan Rambo skulle fånga en skräddare, som sprang på vattenytan och Rambo tyckte väl att, kan han så kan jag. Med påföljd att han höll på att drunkna. Simning är inte hans starkaste gren. Så det var tur att dottern fick tag i honom.
Har i alla fall klätt på mig, tagit min morgondos av piller, ätit frukost och bäddat. Nu blir det lite av min dagliga sysselsättning. Plocka. Förstår inte hur det kan bli så mycket plockande. Har ju inga småbarn, som river fram. Ja, Rambo då förstås. Han plockar fram sina leksaker och slänger dom överallt. Inte plockar han undan efter sig heller. Torkat laxskinn och tuggben, strör han också ut. Med hjälp av Issa. Hon älskar laxskinnen och tar dom gärna av Rambo. Nu blir det i alla fall lite mer kaffe och funderingar om vad jag ska ha till middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0