Måndag och ny vecka



Grinig och irriterad se´n i går. Tur att jag inte behöver vara ute bland folk. Just nu är jag allt annat än trevlig. Skitväder och trasig Boxer. Ringde upp dom i dag eftersom jag inte haft betalkanalerna sedan i torsdags. Fick börja prata med en telefonsvarare. "Kontrollera att Boxern får ström". Jaha, jag är inte helt hjärndöd. "Har du gjort det och det". Nej, jag har naturligtvis suttit i köket och ropat ut till den jäkla digitalboxen. Efter tjugo minuter fick jag prata med nå´n liten gås, som trodde att boxen var paj. "Alla som köpt Philips, har haft problem". Varför gör dom inget åt det då. Så nu blir det att köpa en ny.
Vädret skall jag väl i och för sig inte klaga på. Önskade mig regn och man skall vara väldigt försiktig med vad man önskar sig. Nu slutar det inte regna. Hundarna på mitt ofrivilliga hunddagis blir något skitiga.

Blev tvärstopp med skrivandet i går. Så idag är det alltså tisdag. Blev antagligen helt slutkörd av att vara sur och grinig. Det är inte ofta jag är det så dom gångerna tar det på krafterna.
Eftersom det varit bloggtorka ett bra tag nu vill jag tacka Anna-Carin för receptet på blåbärssylt. Hoppas det blir väder och en liten skogsrunda. Annars får det väl bli torget i Högsby. För några år sedan hade jag en granne som plockade hur mycket blåbär som helst. Och gav mig, eftersom hon inte åt blåbär. Mina nuvarande grannar går knappt ut på gården.
I dag blir det i alla fall lite dammsugning och plock. Allt det jag skulle gjort i går, men som inte blev av. Till och med att ladda perkulatorn blev ett nästan oöverskådligt hinder. Tur att det gått över. Betalkanalerna funkar fortfarande inte. Men skit samma. Mest bajs på TV:n i alla fall.
Nu blir det en kopp kaffe innan jag kör igång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0