Så är det söndag igen........

Vaknade tidigt, som vanligt. Ändå gick jag och lade mig rätt sent, efter en skön dusch, klockan 23 och nå´nting. Stimmade runt rätt mycket i går och det brukar straffa sig dagen efter. Men värken är faktiskt hanterbar. Har tagit första dosen av dagens medeciner. Så nu sitter jag och väntar på att kaffet ska bli klart. Utsikterna för dagen är nada. Skulle bli regn, enligt Aktuellts väderprognos i går. Ser i alla fall grått och regnigt ut, när man kikar genom fönstret. Så det blir en så´n där stannapåtrappen dag för hundarna. Hunddagiset är förstås stängt i dag. Sonen är hemma så då får han ta helgtjänstgöringen. Skööönt.
Nu doftar det kaffe, så jag tar en liten paus och återkommer senare.
Jaha. så har man vaknat till efter kaffe och knäcke. Det jag stimmade runt med i går, förutom middag, var en tvåveckors sallad, pressgurka och en Budapeststubbe. Förutom allt skivande, är nog det värsta att stå så länge. Försöker jobba både sittande och stående, men ibland funkar ju inte det och då känns det i rygg och höfter. I och för sig gör det jäkligt ont i mitt vänstra ben och höft, när jag ligger ner. Så det spelar liksom ingen roll vilken arbetsställning jag har. Tack och lov så har jag mina sovpiller. Utan dom skulle det inte bli särskilt mycket sömn.
Nu blir det påklädning och bäddning och så återkommer jag under dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0