Torsdag 19 augusti

I dag är det riktigt höstväder. Får nog hålla hårt i Rambos koppel så han inte blåser i väg. Vaknade före fem av att småhundarna skällde som galningar. Innan jag hann ur sängen började dom igen. Äldste sonen som sprang ut med huliganerna som hade börjat hulka. För mycket gräsätande. Bättre få ut dom än torka grässpyor på mattorna.
Dottern drog till jobbet klockan sex och jag satte mig med kaffe och korsord. Medicinering naturligtvis och två knäckemackor till det.
Har pratat med en kompis i en halvtimme. Bäddat och plockat. Jag gör ta mig sjutton inget annat än plockar. Plockar disk. plockar ur kattlådan, eller ja plockar och plockar, rensar snarare. Plockar in och ut mat, plockar papper och plockar tussar från katter och hundar. I dag var jag tvungen att använda gummihandskar till sängen. Suveränt för att få bort hund- och katthår.
Nu blir det väl inte så mycket mer gjort. Skall ta ut krypen och hämta posten. Sen blir det till att börja med middagen. I dag blir det pastagratäng. Dottern skall skjutsa mig till Högsby när hon kommer från jobbet. Behöver ha lite handlat. Och nu, kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0