2 :a advent



Lite mer tomtar som jag själv stickat. Å så var det söndag och tid att tända adventsljus nr. 2. Sjuttsingen vad tiden går fort. Inte så kallt i dag men någon utepromenad blir det nog inte ändå. Har precis duschat och skall börja med att bädda och plocka lite samt laga middag. Bakade två mjuka pepparkakor i går. Vet inte var jag hade hjärncellerna någonstans. Har bakat efter samma recept i åratal. Men istället för att vispa ägg och socker, blandade jag alla torra ingredienser och ställde mig att vispa bara äggen. Blev kaka ändå men inte lika fluffig.
Någon bakning blir det nog inte idag. Men man vet ju aldrig.
Dottern har i alla fall åkt till jobbet och stora sonen städar tror jag. Yngsta sonen kom upp vid halv åtta och behövde skjuts till Vaggeryd för att en bil. Ingen som kunde men det ordnade sig ändå.
Nu, dags att köra igång. Återkommer nog.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0