Söndag morgon 3:dje advent

Tidig morgon i dag också. Men i och för sig gick jag och la mig tidigt också. Blev ingen middagsvila i går, så jag var ganska trött vid tio-tiden. Nu har i alla fall hundarna varit ute på första morgonkissen. Vita gillar inte dom här tidiga morgnarna direkt, men hon finner sig i det i alla fall. Bara hon får krypa upp i en varm säng när hon kommer in.
I dag kommer troligtvis, näst äldste sonen med sina frön. Är pappahelg, så det blir fikalandning på väg från Sävsjö till Mönsterås. Annars händer väl inte så väldigt mycket i dag. Lite plock och pill som vanligt.
Dottern jobbade kväll i går och på hemvägen, runt halv tio, såg hon en VARG i Bockara. Hon stannade bilen och då stannade den upp och tittade på henne. Van och uppväxt med hundar, såg hon direkt att det inte var någon hund i alla fall. Fick reda på att man sett en varg i området redan i höstas. Mager och eländig var den också. Svårt att hitta mat antagligen och därför sökt sig in i samhället. Inte värt att ta med sig Rambo ut i skogen. Han blir bara en munsbit för en hungrig varg.
Nu skall jag ta min medicin, lite kaffe och rostat bröd. Återkommer nog under dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0