Hundbad



Hundarna i badkaret och väntar på alla hemskheter som de måste gå igenom för att inte lukta hund.
Blev en sväng in till Högsby på förmiddagen. Karlsson, Konsum, Apoteket och Matmästar´n. Allt som vanligt. Snabbt hem och lagade middag. Måste få undan allt innan kaffegästen kommer. Yngsta sonen hade lämnat sina hjärnceller hemma i går och följt med en tjej som bor här i Berga. Inte en tanke på att han skulle hem i dag också. Men det löste sig visst, med nå´n kompis. Var i alla fall upp en snabbvända för lite mat.
Kaffegästen kom, som vanligt, en halvtimme för tidigt. Nu vet jag ju det, så jag kan moderera tiden lite. I dag blev det mycket prat och mycket kaffe. Nästan tre timmar. Och det är lång tid. Följde med ut så hon kom i väg ordentligt. Rastade småkrypen. Kom upp, satt mig i soffan och däckade totalt. Var helt slut i huvudet. Men det brukar bli så. Så jag är van.
Inget kaffe i kväll. Jobbigt att vakna hundra gånger per natt. Jobbdottern är väl snart på ingång. Slutar nio. Kvart över brukar hundarna sätta sig och vänta. Utan att jag säger något. Lite egendomligt faktiskt.
Nu skall jag ta min kvällsmedicin och bädda upp sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0