Vårvärme ?????

Klockan är fyra och jag har snurrat i sängen en timme. Gårdagen var väl ingen höjdare precis. Temperaturen ute var 23 minus. Heja!!!! Kollade min apotekssida. Inga värktabletter. Något irriterad ringde jag vårdcentralen enligt principen, lämna telefonnumret, så ringer vi upp. Dom ringde upp innan jag hann lägga på. En vettig människa i andra änden, lyfte på baken och förflyttade sig till nästa rum. Kom tillbaks och sa att jag skulle bli uppringd. Vilket jag naturligtvis inte blev. Kvart i tolv kollade jag apoteket igen. Jippii!!! Värktabletter fanns. Men jag hade fortfarande inte blivit uppringd.Larmade dottern som snällt gick ut till bilen för färd till apoteket (hon har fullmakt). Tror ni biljäkeln startade? Skulle inte tro det. Men det var ju inget att göra. Hon fick ta bussen till jobbet och skulle ta apoteket i stan. När hon åkte anlände huliganhundarna med husse och lillmatte. Jiippii igen. Jätteroligt att hon kom men värken förtar glädjen lite. Är inte på topp precis efter en vecka utan värktabletter. Men resten av måndagen flöt på i en lång väntan på den arbetande, apoteksbesökande dottern. När hon anlände, halv tio var hon väldigt efterlängtad. Eller ja, värkisarna var väl mest efterlängtade. Saknaden har varit väldigt lång. Men nu börjar jag känna mig som människa igen. Och ute är det rena vårvärmen.  Bara 2 minus. Men det har utlovats mer snö. Vadå lovat ?? Hotat med mer snö. DET RÄCKER NU !!!!!
Perkulatorn på. Måste ha kaffe. Återkommer när son och barnbarn har åkt till Kalmar. Med huliganhundarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0