Lördag kväll

Nu börjar till och med jag tröttna på snön. Är ju ingen älskare av sommaren eftersom jag bor i en lägenhet, som blir som en bastu på sommaren. Men nu börjar jag allvarligt vänta på våren. Även om det kommer att bli som en leråker utanför när all snö smälter. Riktigt ser skitiga hundar framför mig. Speciellt Vita med sin långa vita päls. Får ha badtunna utanför.
I dag har det varit stor städdag. Mycket hundhår är borta. Alla golv är torkade och rena mattor på golven. Sambal olekkyckling med ris till middag och sen en liten middagslur. Just nu är det Melodifestival på TV:n och det kan jag garanterat missa. Musik kan jag lyssna på, på radion. Resten av kvällen blir det korsordslösning och lite bläddrande på nätet. Återkommer nog i morgon.
Lilla fröken var uppe en sväng med sin far, när han hämtade hundarna i går. Hon konstaterade krasst att både jag och hennes mormor var jättegamla. Ljög lite om åldrarna. Sa att jag var 72 och mormor 73. Kände mig som 72 i går med värk överallt så lite sanning var det.

Kommentarer
Postat av: Tiagirl

Hon är brutalt ärlig ibland. Och överdrivande. När jag hade mitt allra mest fruktansvärda ryggskott sa hon att jag var lat. Hade så ont så jag kunde inte ens skälla på henne. Fick bli ett ont öga kastat bara. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0