Snö,snö och mer snö

Nu har jag dammsugit efter hundarna. Var inte så mycket som det brukar faktiskt. Plockat, bäddat och diskat. Hade tänkt ta mig en tur ner till affären, men det sket sig. Kommer inte ut. Ja, inte med rullatorn i alla fall och utan den tar jag mig inte både fram och tillbaks. Trots värktabletter. Får försöka senare, när det blir uppskottat. Om det blir det. Snön bara vräker ner just nu och har gjort det sedan fem i morse. Vita vägrar att gå ut. Går inte ens ner för trappen i trapphuset om jag inte tvingar henne. Rambo är väl mer tjolahopp, men ser lite konfunderad ut när han försvinner i snön. Får paddla sig fram. Nu ska jag i alla fall ta ut dom igen innan jag börjar med middagen. Skall bara ringa till sonen och höra så dom kom fram som dom skulle. Tyckte det såg ut som bussen körde åt helt galet håll.
Yngsta sonen åkte till Oskarshamn för bilbesiktning. Också en dag att besiktiga bilen. Får ringa och höra om han kom fram och tillbaks som han skulle. Vad ska dom ut i snövädret att göra.
Återkommer väl framåt kvällen. Nu, hundrastning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0