Söndag eftermiddag



Knähund. Tur att han är liten.

Var ner en sväng till affären innan middagen. Helt klart ingen fördel att bo i lägenhet inne i samhället, när det är mycket snö. Snöröjningen är nästan obefintlig. Fick bära rullatorn till affären. Traktor med plog stod utanför, så man räknade ju kallt med att det blev plogat, så man tar sig in och ut från lägenheten. Icke. Inte hans område. Tydligen ingens område för än är det inte plogat. Får ta med mig snöskyffel nästa gång jag går ut, eller kanske montera på en liten plog framtill på rullatorn. Men man slipper åtminstone bära ved och elda. Det var sega vintrar när man bodde i hus. Ett evigt bärande på ved och elda för värme och varmvatten. Dottern skottar utanför huset, fram till parkering och brevlåda. Så det slipper jag också som tur är. Från parkeringen och ut på gatan är det värre. Bara att vänta på traktor med plog.
LM kom upp en sväng innan middagen. Ville låna toan. Hade med sig en gammal plåtburk, som hon fått för sig att jag ville ha. Har bara sex likadana. Visst är det snällt av henne att komma med presenter. Men det skulle vara ännu snällare om hon inte samtidigt kollade på någon av mina saker och sa : "En så´n skulle man ha. Synd att man inte har en så´n." Det förtar liksom snällheten lite.
Middagen idag blev fläskfile med klyftpotatis och vitlökssås. Mumsigt.
Dottern har åkt till jobbet och hundarna sover. Jag har slökollat lite på TV. Men inget intressant. Så nu blir det kaffe, innan jag tar ut hundarna på kissrunda. Kanske återkommer framåt kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0