Å lörda´n rullar vidare

Skurat kattlådor och varit ute med hundarna. Mail från stordottern med foton, som jag kunde öppna, men inte flytta på. Lille L är som alltid (nästan) ett solsken. Vad dom stora barnbarnen sysslade med vet jag inte. Såg lite roligt ut med ölflaskan? bredvid bänken.
Nu har jag lite disk att ta hand om och sen börjar det väl bli dags att börja med middagen. Det blir fisk idag. Länge sen. Har plockat fram lite gardiner. Hittar inte alla jag skulle ha. Världsbäst på att lägga allting på de mest otroliga ställen.  Har nog lagt dom på ett ställe som skulle vara lätt att hitta när dom skulle fram efter jul. Jovisst. Men var???
Har ju inte så väldigt gott om förvaringsutrymmen. Ett par garderober till skulle inte vara fel. Plus ett linneskåp. Kollar på Blocket  ibland, men det är alltid i Kalmar eller Västervik. Hur forslar man en garderob från Kalmar i en Golf ?? Likaså en 120 säng. Ja, resårmadrass, med eller utan bäddmadrass. Har hittar jättefina till en billig penning. I Kalmar och Västervik. Enda gången det är en nackdel att bo i Berga.
Nu hinner jag ta en kopp kaffe innan jag börjar med maten. Ska ta fram hundkardan och gå igenom Vitas päls också. Hon har fått lite småtovor bakom öronen. Ev blir det ett par tag med furminatorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0