Onsdag eftermiddag

Var nog tur att det inte blev någon Kalmarresa. Snön bara vräker ner. Inget väder man vill ut och åka i precis. Vill inte ens gå ner till Konsum och köpa diskmedel. Blir kanske en sväng ner lite senare. Disken försvinner ju knappast. "Pannskötaren" har varit uppe på vinden och luftat ur systemet, så nu har vi värme. Han kom från Oskarshamn och där var det ännu värre än här med snöovädret. Hujedamej. Grannen under har flyttat in i dag. Så Rambo och Vita har skällt som galningar.
Rambo råkade lite illa ut i går eftermiddag. Låg hos mig när jag tog min middagsvila. Jag hade min kofta över mig och han kröp in under den. Så kom dottern och han skulle hoppa ner och springa ut i hallen. Fastnade inuti ärmen och kom varken fram eller tillbaks. När han fick ut huvudet såg han ut som en halv meter falukorv. Attans att man inte har kameran beredd när så´nt händer.
Nu är det dags för en liten middagslur. Efter en kopp kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0