Tidig morgon

Klockan är snart sex och jag har varit uppe en timme ca. Kaffe och medicin i vanlig ordning. Dock inget knäcke. Törs inte ge mig på det än eftersom det fortfarande ömmar i halsen när jag sväljer. Fick bli en "hjärtlimpskiva" med ost och i små, små bitar. I dag blir det väl inget större tjohej. LM kommer vid elva och man brukar vara rätt slut när hon går hem. Skall i alla fall försöka ta mig ner till affären när dom öppnar. Tänkte göra kålpuding i dag, men det kan ju ändra sig än.
Fick en liten snilleblixt i går. Var ju till djuraffären för att köpa Fy-spray till Rambos jäkla revirpinkande. Utgått, får inte säljas längra på grund av något det innehöll. Skit också. Funderade under diskningen i går, om det fanns någon lukt han inte tyckte om. Tigerbalsam!!! Efter dammsugning och golvtorkning smörjde vi in alla platser han brukar markera, med Tigerbalsam. Gissa om han blev tjurig. Det luktar kamfer i hela lägenheten, men det kan det vara är värt  om det funkar.
Nu är så gott som hela julen bortstädad. Skall stryka gardiner nå´n dag och byta ut alla röda. Plockade fram i går kväll och bytte ut dom röda kuddöverdragen i soffan. Så nu är julen slut för den här gången.
Har lovat mig själv att ta en längre promenad med hundarna om vädret blir ok. Har ju "fästmannen" till stöd och kan hänga på "honom" om det skulle behövas. Bäst att passa på medan man mår något så när. Kan fort ändra sig.
Nu skall jag i alla fall ta en kopp kaffe till innan jag slänger på mig lite kläder och tar ut hundarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0