Tidig söndagmorgon



Har sovit hela natten utan dom vanliga "kissrundorna". Kan bero på dom nya "sovkuddarna", dottern kom hem med igår kväll. Vilken skillnad det blir med riktiga kuddar, istället för dom gamla platta, knöliga åbäken jag hade. Sovit så skönt i natt. Vissa kan däremot sova hur och var som helst.
Värmen fungerar inte riktigt. Trots fullt pådrag är elementen bara pissljumma. Grannen var upp i går kväll med "Bergaboken", som jag fick låna och enligt honom står pannan som den ska. Ja, nu är det ju inte så att pannan kan flyttas runt, utan inställningen på pannan. Men jag är lite lurig på om det verkligen är rätt. För det första är värmen uppdragen på fyra lägenheter i stället för två och för det andra så håller han på och mixtrar när han är lite rund under fötterna. Jag vet att det varit krångel förut när det varit kallt. Systemet klarar inte av att få upp värmen till andra våningen. Elva grader i köket är lite för kallt. Femton- sexton i sovrummet kan jag stå ut med. Lagom behaglig sovtemperatur. Men elva i köket är lite svalt, till och med för mig. Får väl jobba mig varm.
Hundarna sover efter att ha snabbkissat strax innan sex. Nästan sjutton minusgrader ute. Lite för kallt för dom. Ja för mig också. Men eftersom jag inte har lärt dom gå på lådan så är det bara att pallra sig ut. Nu tog dottern ut dom, innan hon åkte till jobbet så den här rundan slapp jag. Bara hoppas det blir lite varmare innan nästa kissrunda.
Nu blir det en mugg kaffe till innan dagen kör i gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0