Torsdag morgon 05.51



Alla sover. Utom jag då förstås. Vaknade för en timme sen och var tydligen färdigsoven. Heter det så? Alla försök att somna om misslyckades så det var bara att ravla sig upp och köra i gång perkulatorn. Så nu har jag druckit kaffe, ätit "hjärtmacka" med ost och tagit min medicin. Det brukar för det mesta vara lugnt på morgnarna, men inte i dag. Bägge katterna har gjort flera misslyckade försök att med hjälp av klorna ta sig ur kattlådan. Finns en öppning på deras kattoalett och där går dom in. När dom ska ut däremot kan dom inte backa eller vända sig om utan försöker med våld bryta sig igenom väggen. I dag har dom tydligen tävling om vem som kan väsnas mest. Dessutom har snöplogen kört precis utanför i en timme. Bra att det plogas, men det är inget man kan somna till.
Tror inte det händer så mycket i dag. Ge sig ut på vägarna är inget jag längtar efter i halkan. Annars skulle nog en tur till Rusta och IKEA vara lite småroligt. Inte för att jag behöver nå´t, men det kan ju kanske va skoj i alla fall. Är ingen shoppingälskare. Jag vill gå in i affären, köpa det jag skall ha och gå ut igen. Men som sagt, idag blir det ingen Kalmarresa. Nu blir det en kopp kaffe till i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0