Fredag morgon och städdag

Vaknade till när dottern tog ut hundarna  morse. Äldste sonen "missade" tåget i går kväll, så hans hundar fick sova inne hos mig. Somnade igen och vaknade halv åtta. Frukost och medicin och nu måste jag ta fram dammsugaren och skurmoppen. Sanslöst vad med hundhår det blir bara över en dag. Eller ja, natt då.
Lite svalare ute efter regnet, men fortfarande för varmt för mig. Fick oannonserat besök i går. Ja, samma person som kom två gånger samma dag. Som jag sagt förut, hon är snäll och givmild på alla sätt, pratar aldrig skit om någon eller berättar saker om andra människor. Det är ovanligt. Men jag måste förbereda mig mentalt (hur flummigt låter inte det) innan hon kommer. Ställa in mig på att lyssna och inte prata själv. Hon pratar nämligen hela tiden och är hon tyst någon minut så sitter hon och funderar på vad hon ska säga. Inget lyssnande här inte. Ibland kan det vara skönt att slippa prata men det är rätt givande att ha en tvåvägskommunikation, vilket man alltså inte kan ha med henne. I dag är jag visst flummigare än vanligt. Men det går nog över. Förhoppningsvis blir det inga så´na  överraskningar i dag. Har inte klätt på mig än, så det finns inte en chans att jag skulle öppna om nå´n knackade på. Ska ta tag i städningen i alla fall. Slänga på mig kläder och ta ut hundarna på kisstur först. Återkommer väl så småningom. Ha en bra dag och be om mer regn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0