Varmt och ont

I dag är det varmt. Har alla gardiner och persienner fördragna. Men för att bättra på värmen har jag slängt in två rabarberpajer i ugnen. Pratat med Laila på morgonen i två timmar. Så nu har vi ventilerat allt. Från barnafödande till döden och allt däremellan. Lite skitsnack blev det väl också. Är det skitsnack när det är sant?
I går slängde jag den vita ryan i klorin. Har legat över natten och är jättefin och vit. Nu skall jag bara ha ut den på balkongen för att torka. Går nog säkert jättebra. Väger bly nu, när den är blöt.
Var i stan i tisdags. Blev bara en snabbsväng till Djurkompaniet och Miljöhuset. Hade inte tagit ut några pengar och alla ställen tar ju nte kort. Får bli en vända till någon dag.
Annars händer inte så mycket. Värken blir alltid värre när det är varmt. Så det här är inget önskeväder precis. Tar det lilla lugna så går det bra. Nu skall jag i alla fall gå ut med hundarna innan pajerna skall ut ur ugnen. Blir väl en vända ner till affären. Skall lösa in mina trissvinster. Fick ett lass med lotter av äldsta dottern till morsdag. Hon hade skrivit ett gammalt telefonnummer istället för postnumret. Men det kom fram i alla fall. Konstigt vore det annars. Fick ett kort av en kompis för många år sen. Var på semester i Turkiet. Han hade skrivit mitt namn och huset bredvid Konsum i Berga. Och det kom fram. Ibland är Postverket fantastiskt. Nu, kissrunda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0