25 mars

I dag har jag ont. Mer än vanligt ont. Har kommit så långt som att klä på mig, tagit medicin och druckit kaffe. Segt,segt, segt. Blir antagligen bullbak senare i dag eller också väntar jag till på lördag. Har gardiner som ska strykas och en säng som skall renbäddas. Usch, vad jobbigt det blev nu då. Hundarna sover. Som vanligt. Rambo har sprungit runt med sin snuttetrasa på morgonen och vill att vi ska kampas. Inte roligt alls. Han lekte med Zacke när dom var här, men det blir ju ingen jämn kamp när en väger runt 2,5 kg och den andra nästan 30. Rambo åker med som en trasa. Dammsög överallt i går och ändå har det smugit fram nya tussar av hundhår. Tar aldrig slut. Får bli en storstädning i morgon med flytt av möbler. Enda sättet att komma åt överallt. Svea ligger också risigt till i dag. Släpper tussar överallt så det blir en ordentlig genomkamning av henne med furminatorn. Om jag hittar henne, vill säga. När det är fråga om kamning är hon spårlöst försvunnen. Vita skall också få en genomgång i dag. Älskar verkligen inte att bli kammad. Båda två är lika mig i det fallet.  Är inte mycket för att kamma mig. Snor bara ihop håret på morgonen. När jag sen ska tvätta det är det inte roligt alls. Har hänt att jag tvättat håret utan att kamma ut det. Glömt. Då blir det inte roligt. Men nu blir det lite mer kaffe innan jag försöker komma i gång. Återkommer nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0