DHL - väntan

Har gått och väntat hela förmddagen på DHL. Skulle komma mellan halv nio och elva. Nu ringer chauffören och säger att han glömt paketet på terminalen. Så är det på fredagar. Lovade att säkert komma på måndag. Nu var det ju inget livsviktigt, så det var väl ok. Har väntat med att dammsuga så jag skulle ha lite koll och nu är klockan dags att börja med middagen. Får städa i eftermiddag. Eller en annan dag. Ingen som sagt att man måste städa på fredagarna. Issa löper, eller vad nu katter gör. Har glömt hennes p-piller, så nu är det ett gapande vill jag lova. Har varit ute med hundarna två kissrundor i väntan på TV:n. Hade ju tänkt att ha lite koll på dom. Stänga in dom i vardagsrummet. Kan ju vara en hundrädd person. Dessutom far dom kring benen så man håller på bli galen. Hundarna alltså. Inte chaufförerna. Har i alla fall bäddat, diskat, plockat undan och klätt på mig. Ja, naturligtvis. Hur skulle det sett ut om jag sprungit runt på gården i trosor och sovlinne. Isigt kallt ute. -9 grader. Började snöa lite smått när vi var ute sist. Skulle gott kunna räcka nu.
Nä, får nog ge kattrackarn piller så blir det lugnt framåt söndag i alla fall. Återkommer väl under dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0