Fortsättning på söndagen

Klockan är elva. Jag har bäddat, klätt mig och rastat hundarna. I nu nämnd ordning. Skalat potatis till middagen. Skurit upp köttet och diskat. Äldste sonen ringde och sa att han åker upp med jobbdottern. Hon har delad tur i dag och är ledig mellan tolv och fyra. Han hörde nog mitt tysta jippii för han var snabb att konstatera att jag fick "stå ut" med dom ett par dagar. Som tur är, finns det ingen snö kvar på balkongen, så dom stora hundarna kan vara där ute. Bägge har pälsar som polarhundar och trivs bäst ute. Ett par dagar betyder att jag har ryamatta i alla rum. Mängder med hundhår. Tur att jag kan stänga till. Satte ju upp grindar till sovrum och vardagsrum, när vi hade valparna som sprang överallt. Eftersom det inte finns några innedörrar till något rum, fick vi lösa det på bästa sätt och sen blev det inte nerplockat. Som tur är.
Något spännande har det i alla fall varit utanför. Rambo är väl inte direkt någon spårande hund, men i dag när vi var ute hade han väldiga problem med källartrappen. Något han aldrig brytt sig om förut. Innan snön kom, låg det ett paket grillkorv i den trappen. Kanske var samma som lämnat kakorna. Lite otäckt är det, sen dottern hittade en människa sovande i sitt källarförråd. Något slirig. Men ut kom hon.
Nu skall jag fortsätta med maten. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0