Jävlenatt

Natten har inte varit rolig. Visserligen är väl inte nätter särskilt roliga. Åtminstone inte nu förtiden. Har inte sovit många timmar. Inte särskilt många minuter heller. Hade så ont i går att det blev lite överdosering av värktabletter. Vet att det inte hjälper, men man vill ju gärna tro det. Värken höll i sig, dessutom kliade det på hela kroppen. Biverkningar av tabletterna. Som om inte det vore nog, när man ligger och kämpar för att försöka somna, börjar Svea, min osynliga katt, hoppa häck över grinden till sovrummet. Hon hoppar inte över utan mellan spjälorna på mitten och varje gång skallrar den till. I natt var det nog tjugo gånger minst. Hon måste ha varit väldigt nödig för hon var på lådan varje gång. Hon krafsar dessutom inte som vanliga katter. Hon river och bankar på både väggar och tak. Lite i sanden. Låter som hon blivit instängd i en liten glassbytta. Och hon river runt läääänge.
Lennart, huliganhunden, fortsatte sitt maratonlopp och Issa fick för sig att det var dags att leka, så hon jagade Svea så fort hon rörde på sig. Och det var ofta. Nu sover dom små liven, så nu skall jag jaga upp dom.
Dottern fick hem sin nya TV nu på morgonen. Platt som en bok och lika stor som väggen i köket. Ja, jag säger då det. Jag tycker jag har en för stor TV, vill ha en liten som jag kan gömma i ett skåp. TV-apparater är så fula. Man behöver ju inte ha dom framme hela tiden. Nu blir det lite mer kaffe innan min gamla tant skall gå ut. Hon ville inte gå ut med pojkarna klockan halv åtta. Tyckte nog det var för tidigt och sängen var så varm och skön. Men nu börjar det bli dags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0