Lördag morgon 6 mars



Klockan är sex och jag sitter och väntar på frallebullarna, som landar i brevlådan varje lördag. Ja, inte förra lördagen, för då var det sportlov. Lördagen innan var det snöstorm. Men i dag är det varken det ena eller andra. Har sovit dåligt i natt. Inte alls som vissa andra. Har nog varit uppe på toa tre gånger. Sista gången gav jag upp och körde igång perkulatorn. Lite kaffe på morgonen kan aldrig va fel.
Upptäckte, när jag satte mig vid datorn, att när det är ny månad hos mig, är det även det hos alla andra. Har suttit och varit lite orolig för folk som inte skrivit sedan i februari. Sjuka, ramlat och brutit benet? Bytt månad? Javisst. Sorry Annacarin.
Nu hörde jag att locket på brevlådan smällde till. Får ta med mig hundarna och ge mig ut i kylan. Återkommer.
Så nu är jag tillbaks efter kissrunda och frukost. Frallorna låg i brevlådan med en lapp där det stod att, eftersom det inte blev några frallor under snöstormen, förlänger dom utkörningen med en vecka i maj. Schysst.
Hundarna gick och la sig igen. Känner kanske på sig att det kan behövas. Äldste sonen med dotter och huliganhundar, dyker upp under dagen. Skall sova över tills i morgon. Till veckan kommer äldsta dottern och yngsta barnbarnet på besök ett par dagar. Så nu blir det till att plocka undan. Han blir ett år i april. Har börjat gå och är i låd-och skåprivar åldern. Hans systrar åt hund- och kattmat, när dom var i den åldern. Den ena gillade bara dom röda pulorna och det gjorde hon till hon var omkring sex år.
Nu får jag nog dra igång med bäddning och plockning. Fattar inte att det blir så mycket att plocka med varje dag. Återkommer nog under dagen. Om jag orkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0