Lördag morgon 6.40

Vaknade för tidigt. Men nu har jag i alla fall fått i mig medicin, kaffe och färska frallebullar. (Låg i brevlådan). Hundarna har varit ute. Alla fyra. Huliganerna kom helt oannonserat i går kväll. Dottern har åkt till jobbet. Går delad tur i dag så hon är inte hemma förrän vid halv tio tiden. Blir bullbak på förmiddagen. Lika bra att sätta igång tidigt. Så kan jag sy upp byxorna medan degen jäser. Känner mig ganska mörbultad efter städningen i går. Men det ger sig väl så småningom. Lika bra att hålla igång när man fått upp farten.
I går lagade jag en fiskrätt efter ett recept jag hittade på nätet. Skulle bli supergott enligt bloggaren. Smakade inte alls bra enligt mig och dottern. Gick väl att äta, men inte mer. Skall nog hålla mig till den matlagning jag gjort i över trettio år  och kanske tillföra eller ta bort nå´nting på det. Börja med något nytt är inte bra. Inte för mig i alla fall. Fast ibland är man ju sugen på något nytt. Men varför då?? Har aldrig (nästan) lagat mat efter recept, så varför börja nu. I dag blir det i alla fall något av en bit benfri pighamkotlettrad.
I går tog jag bort sänggaveln i fotänden på min säng. Gjorde en liten soffa, som katterna hittade direkt. Till och med Vita gjorde ett kort besök. Nu är det bara svammel märker ja. Så jag återkommer i eftermiddag efter bullbak och middagslagning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0