Måndag, vecka 11

Tidig morgon i dag. Dottern har åkt till jobbet. Skulle in på Byggebo innan hon åkte hem, samt Apoteket och hämta ut mina värktabletter. Äldste sonen och storhundarna skulle åka med henne hem, för vidare resa till Kalmar. Är lättare att åka tåg med två stora hundar, än att knöla in sig i en buss.
I går kväll blev det hämtkebab efter att dottern skruvat ihop sin nyköpta soffa. Enligt beskrivningen skulle det ta 45 minuter för två man att skruva ihop den. Stod ingenting om kvinnor. Det tog 1,5 timme. Drygt. Möbler från Jysk är inte att leka med. Korkade beskrivningar och skruvar som skall skruvas in på de mest svåråtkomliga ställen. Måste vara en karl som kommit upp med det. Kommer ihåg att äldsta dottern köpte soffa och hylla/rumsavdelare från Jysk för en herrans massa år. Yngsta dottern höll på att bli galen på hyllan. Ja, nu har jag hela vardagsrummet fullt med soffor. Hon tyckte det var bättre att jag tog den nya soffan, så köpte hon en annan. Det svarta skinnet blev snyggare ihop med mitt vitmålade jag har överallt, tyckte hon. Sen var hon mer inne på en hörnsoffa. Ja,ja vi får se vad som händer. Det som händer nu, är mer kaffe. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0