Onsdag eftermiddag

Klockan är tre och här är alldeles tyst och lugnt. Sonen och huliganerna åkte med dottern, som skulle till jobbet. Jag har en del dammsugning framför mig. MÄNGDER med hundhår. Samlats en hel del sedan i måndags. Ändå har jag sopat upp det värsta ett par gånger om dagen. Här ser ut så jag håller på att flippa ur. Vet knappt var jag skall börja, men det är väl bara att ta ett rum i taget. Blir kvällsjobb antagligen. L skulle komma upp med ägg, men jag vet inte vilken tid. Men det visar sig väl.
Dagen har rullat på som vanligt. Var ner till affären på förmiddagen. Lagade middag och diskade. Tänkte vila en stund, men det la jag ner. Nu njuter jag bara av lugnet en stund innan jag kör i gång. Har inte så ont i dag, som tur är. Men dagens städning lär väl slå till ordentligt i morgon. Ska i alla fall in tll Högsby och köpa tråd. Hade ingen brun som passar till LM:s byxor och Konsum hade bara vit och svart. Hade väl i och för sig inte trott att dom hade så stort utbud på sytråd. Hade faktiskt ingen aning om att dom hade sytråd överhuvud taget. Blev upplyst av dottern att det fanns. Ja, ja. Men jag har bara bott här i tio år. Nu blir det en kopp kaffe till. Återkommer troligtvis. Om jag orkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0