Söndag kväll



Ja, så är söndagen på upphällning. Son med barn och huliganhundar, åkte med dottern från stan. Middag och sen disk. Dottern åkte tillbaks till jobbet, barnbarnet spelade spel på sin fars dator och jag tänkte ta en middagsslummer, som vanligt. Trodde jag, ja. Lennart, ja inte min man, det har jag som tur är ingen, utan hunden som inte har lika mycket vitt som sin bror, fick för sig att han skulle träna för Stockholm maraton. Travade mellan kök och hall. Kom in i köket, la sig ner i en minut, reste sig och travade ut i hallen. Samma procedur. Efter en kvart hörde man bara trampandet. Dessutom var Rambo tvungen att vakta så ingen av hundarna kom in till mig. Det betyder att varje gång Lennart reste sig, så hoppade Rambo ner från sängen för att kolla. Sen kom han tillbaks och hoppade upp igen. Hann inte mer än upp och lägga sig förrän Lennart reste sig och då skulle Rambo ner, osv, osv. Jag gav upp. Plockade fram symaskinen och la upp två par byxor till Lillemor, samt ärmarna på en jacka, som var för långa.
Lennart har så´n separationsångest, så när husse inte är i omedelbar närhet kan han inte slappna av. Lennart alltså. Därav detta travande. Jobbigt både för honom och omgivningen.
Plockade fram ett plockepinn till barnbarnet. Jätteroligt. Hon hade aldrig sett det förut, så pappa fick spela i tmmevis med henne innan hon åkte hem. Tyckte det var mycket roligare än att spela på datorn. Naturligtvis. 7-åringar skall leka. Inte sitta vid datorn.
Nu har jag suttit vid datorn och skall övergå till TV:n. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0