Tisdag morgon 9 mars

I går var det internationella kvinnodagen. Märkte jag inget av. Fick i alla fall tummen ur ... och ringde på en lägenhet. Markplan, håller på att renoveras och i samma håla, som jag bor nu. Helt perfekt. Nära till affären. Hyresvärden skulle prata med målarna om när jag kunde komma och kolla. Det lät i alla fall väldigt positvt. Nyrenoverad!!! Det har inte den här lägenheten varit på säkert 18 år. Om inte mer. Just nu bor jag i en färgpalett av mörkblått sovrum, turkost extrarum, gult och mintgrönt kök, ljusblå hall och gult och mörkblått vardagsrum. Badrummet skall vi inte prata om. Så det gör jag inte. Har pratat många gånger om att måla eller tapetsera om. Men varför lägga pengar på det när resten är skit. Kyl och frys gick sönder för ett år sen. Det fick jag köpa ett annat själv. Får jag ta med mig det när jag flyttar eller tillhör det lägenheten?
Sovit hela natten i alla fall. Så skönt. Sov middag i går också. Det var lika skönt det. Har fått i mig medicn, kaffe och mackor. Mår relativt bra men det kryper i mig för oredan i lägenheten. Hundhår precis överallt. Mattor i högar lite här och där. Madrasser på vardagsrumsgolvet. Är inte van att ha det så här. Dottern ledig i dag så jag skall be henne ta ett varv med dammsugaren.
Nu skall jag plocka undan från diskstället, bädda och klä på mig. Återkommer kanske under dagen.

Kommentarer
Postat av: Annacarin

Grattis grattis. Det låter ju jättebra!!! Är den dyrare i hyra? Fast det kan det kanske vara värt om man inte behöver fixa kyl och frys själv. Vad ÄR det för en hyresvärd du har? SJÄLVKLART kan du ta med dig det du har ivesterat i. Det är väl bara om du har fått sänkt hyra i ersättning, som hyresvärden kan säga att han har betalat för grejerna. Lycka till med nya bostaden!!! Annacarin

2010-03-09 @ 18:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0