Tillbaks igen

Tappade all inspiration efter att ha varit runt och läst en massa bloggar. En del skriver om mat och lägger ut vackra bilder på hela proceduren. Från råvaror till färdig rätt. Hinner aldrig fota innan det är slut och vem vill se en tallrik med stuvade makaroner och stekt falukorv??
Andra skriver om heminredning, med riktigt flashiga bilder på sina stylade hem. Jag har tyvärr inget stylat hem. Har bara ett hem som jag trivs i och ändrar på lite då och då. Så har vi då det här med dagens outfit. Drar på mig ett par joggingbyxor jag köpt på Karlsson. Har hängt med i många år. Börjar i och för sig bli lite moderna eftersom det har blivit hål i dom. Matchande, eller inte matchande linne till det och ett par ganska nedslitna tofflor. Så ser mitt outfit ut, varje dag. Kan byta till nå´t helt och rent om jag t ex skall till vårdcentralen. Tror faktiskt inte att jag vill ha livet så mycket annorlunda.
I måndags var dottern till vårdcentralen (Ny doktor igen) för att få värktabletter för sina knän. Berättade hela sin sjukdomshistoria en gång till och talade om att hon inte fick värktabletter sist. Skulle prova med naturmedel. Vilket hon gjort, med noll resultat. Berättade att hon haft Tramadol, vilket inte funkade, och ville gärna ha Tiparol Brus, som hon provat med gott resultat. Knarktabletter, säger den nya unga läkaren. Beroendeframkallande. Det är så många som kommer hit och vill ha recept på knarktabletter. Har du haft problem med tablettmissbruk? Så fruktansvärt oförskämt. Han skulle i alla fall skriva ut ett recept så hon klarade sig ett tag. Eftersom hon sagt att Tramadol inte funkade, så skrev han ut............Tramadol. Helt sanslöst.
Nu är veckan snart slut och jag med. Onsdagen ägnades helt åt storstädning. Välbehövligt. I går var LM hit med lite byxor, som skulle läggas upp. En hel kasse. Alla var uppnålade och klara så det är bara att sy. Trött i huvudet som vanligt efter några timmars lyssnande om potatis och kroppkakor. Snäll och omtänksam på alla vis, men måste avnjutas i små portioner med några veckors mellanrum.
I dag har dottern åkt till jobbet efter två dagars ledighet. Jag har fått det stora förtroendet att vänta in hennes nya TV, som kommer med DHL på förmiddagen. Hundarna har varit ute och jag har fått kaffe och mackor till morgonmedicinen. Nu skall jag bädda och klä på mig innan fredagsstöket börjar. Blir inte så väldigt mycket gjort i dag. Lite dammsugning och middag. Ja, hundrastning naturligtvis. Återkommer under dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0