Blodvite och regn

Ja nu har halva den här veckan gått. Måndagen blev en lite blodig historia. Stod och bredde mig en smörgås, vilken naturligtvis Rambo vaktade som en hök. Tyvärr kom Zacke för nära både mig och mackan, vilket resulterade i att Rambo flög på Zacke, som naturligtvis inte var sen att försvara sig. Hann turligt nog gå emellan innan det blev för allvarligt. Rambo blödde ganska så mycket, men trots noggrann genomgång har vi inte hittat var blodet kom ifån. Från munnen och nosen såg vi ju men det var också allt. Han har varit lite skakig  och helst velat sitta i knät. Undviker Zacke så mycket som möjligt. Lite besvärligt att hålla koll på både hela tiden. 35 kilo Zacke mot 32,5 kilo mindre Rambo. Ingen lyckad kombination.
I går regnade det i stort sett hela dagen. Ingen av hundarna var särskilt pigga på att gå ut. Det blir tvångsrastning när det regnar.
Dottern fick provsvaren från vårdcentralen. Det mesta såg bra ut men hon har brist på järn och folsyra. Fick tabletter för detta, som ska hämtas ut i dag. Jag beställde mina Tiparol över nätet så dom dyker nog upp i brevlådan i dag. Har äntligen fått min doktor att räkna rätt på medicinen. Nu behöver jag inte gå runt och ha halvont hela tiden. Dosering på 2x4 istället för 1x2 som hon envisades med förut. Så nu kanske man kan må som en människa igen.
I dag blir det en liten Konsum vända. Dottern börjar jobba klockan fyra, så då kan jag få lite bärhjälp. Alltid knöligt och tungt med mjölk och kattsand.
Nu kaffe, innan bäddning och påklädning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0