Fääärdig

Nu är klockan halv tolv och jag har städat färdigt. Dammat, dammsugit, torkat målning och golv. Ja, vardagsrummet är kvar att dammsuga, men det är ingen större grej. Min rygg däremot värker för jäkligt. Vet ju att det blir så och att jag får en jävledag i morgon. Men det är smällar man får ta. Var ute med hundarna i regn och blåst. Hämtade in posten. Fick ett brev från FK att jag kan prova på att jobba om jag vill. Visst skulle jag vilja det. Om jag kunde. En halv dag i veckan kanske. Nä, det får nog vara.
Nu ska jag börja så smått med middagen. Vad det nu skall bli. Tog fram en benfri kotlettrad, så jag får väl fundera en stund. Skall i alla fall göra pressgurka och veckosallad. Smidigt att ha i kylen. Och gott. Kör med sötningsmedel istället för socker. Det blir nästan lika bra.
Nu skall jag släppa in hulganhundarna från balkongen och ta mig en kopp kaffe. Återkommer. Kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0