Lördag 29 maj

Nu är snart den här månaden slut också. Tiden bara rusar iväg. Gårdagen var en slappardag. Skulle ha städat men nå´nting sa mig att det inte var någon större idé. Inte latmasken. Snarare intuitionen. Och har man sett på sjutton. Vem dyker upp om inte sonen med barnbarn och huliganhundar. Tur att dammsugaren fick stå i går, annars hade jag väl fått ett tokbryt. Nu ser det ut som om jag har ryamattor på alla golv. Sonen och barnbarnet har åkt till Oskarshamn och Tolvskillingsmarken och lämnat huliganerna hos mig. Skall bara duscha, sen åker dom ut på balkongen medan jag kör ett varv med dammsugaren. Dottern har delad tur i dag och jobbar till klockan nio i kväll. Så något pass med middag blir det inte. Har lite färdiglagat i frysen som räcker till mig och så skall jag baka en tårta tills i morgon tänkte jag.
Trots att det är i slutet på maj, är det riktigt aprilväder. Dom senaste dagarna har det växlat mellan åska, hagel och drivis. Nej, men lite sol, lite regn och mycket blåst. Samt en ordentlig hagelskur. I dag skiner solen, men någon direkt åskvärme är det inte.
Nu skall jag slänga mig  duschen innan jag börjar plocka och rensa. Men först lite kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0