Tidigt

Klockan är halv fyra. Jag har varit uppe sen klockan två. Ett toalettbesök vid tolvtiden.Just nu är jag pigg som en mört. Naturligtvis värken. som håller mig vaken. Har inte gjort nå´t speciellt, som har kunnat ge denna fruktansvärda värken. Inte första dagen heller, så mitt humör börjar luta åt skitkärring. Lättirriterad och folkilsken. Grannen var upp i går med torkat laxskinn till hundarna och Issa. Men jag kände inte för att prata och vara en trevlig granne. Ibland funkar det bara inte. Vill bara gräva ner mig i ett stort hål, så jag slipper vara med ett tag. Men det rättar väl till sig så småningom.
I dag skall dottern hjälpa mig att tvätta fönstren. Om hon inte blir inringd på jobb förstås. Å så blir det väl lite allmänt plock och matlagning. Skall försöka ta tag i omplanteringen av lite växter. Ser inte roliga ut efter vintern, trots att en del börjat blomma som sjutton.
Nu skall jag tippa ner i sängen och försöka sova en stund. Återkommer väl under dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0