Inträde i puberteten

Fick direktreklam i brevlådan i dag med prov på bindor, från Libress tror jag. Eftersom jag snart kom in i puberteten och kunde vänta min första mens, fick jag ett lass med provexemplar + rabattkuponger. Lite skoj faktiskt. Har dom ingen koll alls på vart dom skickar sin reklam? Ja, bindorna går ju använda till Rambos skvättskydd, om inte annat. Dottern ville inte ha dom. Gillar dom inte alls och själv har jag inte haft mens på elva år. Nog om detta.
Näst äldste sonen dök inte upp i dag heller. Ringde halv fyra och sa att han inte kom. Vilket jag i och för sig, redan märkt. Ja, ja han kommer när han kommer. Inte så att jag ska ut på några äventyrligheter. Så hemma är jag ju. Äldsta dottern ringde i dag och yngsta dottern svarade och sa att jag tagit bilen och åkt en sväng. Detta fick stordottern att gapskratta. Skulle det vara så märkligt om jag lånade bilen och tog en tur? I och för sig har jag inte kört på tre år, tror jag. Men körortet har jag kvar. Både för bil och motorcykel. Kanskeskulle skaffa mig en motorcykel med sidovagn, för hundarna. Nja, kanske inte.
Nu börjar det i alla fall dra sig mot sängdags. Skall ta min nattmedicin och ett sovpiller om en timme ungefär. Blir lite korsordslösning innan dess. Det är ju helg så det är antagligen bara skit på TV:n. Återkommer väl i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0